Tid ...

Jag är så avundsjuk! Alla jag pratar med berättar för mig hur otroligt fort tiden går och att snart är det jul och jullov. Varför kan inte ja ock få känna så just nu? Jag vill ju bara att 23 dagar ska få rasa förbi, sen kan det gå lika långsamt igen som det gör nu.
Tid.
Det är en sak alla har lika mycket av, en sak som är rättvist fördelat mellan alla människor. Ändå så går den så olika fort i allas ögon. Det har gått tre dagar av 26 för mig, och jag tycker den tiden har tagit minst en vecka på sig att passera. Jag skulle vilja sova bort allt. Bara blunda och vakna upp morgonen den första december med vetskapen att det är en dag kvar.
Det finns ändå en chans att jag kommer känna att tiden går fort för mig, tack vare att jag ska ut på praktik efter den här skolveckan som kommer. Då har jag två veckor praktik sen är det december och då har jag en kvar. Och under sista veckan slipper jag längta längre. Jag hoppas att tiden flyger förbi nu. swisch.

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0