Congrex&strut


När jag kom hem idag och kollade min mail så hade Congrex mailat mig. Congrex är ett företag som håller på med kongresser och sådant. De frågade ifall jag skulle ha möjlighet att jobba som värdinna för dem den 11:e och 12:e maj (måndag & tisdag) på UKK. Det här är ju jättestort, okej, men ett väldigt bra jobb inom en bra branch som kan hjälpa mig i arbetssökanden sen. Men kruxet är ju att jag missar tre "viktiga" lektioner i skolan eftersom det är mellan 07.30 och 12.30. Så jag missar hela måndagen och svenskan på tisdagen. Hur ska jag göra? Jag vill verkligen ta jobbet men kan jag missa de lektionerna så sent på året och med min frånvaro på 16,6%?

Efter skolan idag så åkte jag till mamma och började mitt jobb för henne, för andra året i rad ska jag ta hand om hennes deklarationer, stämpla och bokföra. Så nu ska jag pyssla lite med det ett tag.

Sen idag upptäckte jag att tidningen struten kommit (tidningen jag får för att jag är barnteaterledare). Där på ett fint uppslag stod det om manustävlingen som mitt och Tatianas manus vunnit. Vi är ju så bra!
"Teaterkommittén motiverar vinsten så här:
Landet Tulfindra är en fartfylld pjäs där huvudpersonen Embla plötsligt hamnar i en annan värld fylld av magi, hemska pirater, feer och trollkarlar. Manuset är välskrivet, roligt och ett lagom långt teatermanus med plats för 10 junisar. Handlingen är enkel att följa med på med tydliga scenindelningar och scenanvisningar. Det är en klassisk äventyrspjäs med ett oväntat slut!"


Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0