100% fullt ut

Slutade skolan tidigare än vanligt idag igen på grund av Gunnars dåliga imunförsvar. Gick på stan med Sara ett tag och sen mötte jag Tatiana (som kom i tid, en historisk händelse!) på stationen.
Uppsala -> Stockholm
Centralen -> Telefonplan
Telefonplan -> Bromma
Och sen blev det spännande!
Vi kom till flygplatsen två minuter innan sista in-checkningstiden och hann precis. Sen ska vi igenom den där pipgrejen och skicka väskorna på bandet. Tatiana pep, jag skrattade. Jag pep, Tatiana skrattade. Sen tog de bort Tatiana för att de såg en misstänksam flaska i hennes väska på röntgenbilden, jag skrattade. Sen bad de mig visa min vattenflaska jag hade som de hade sett, Tatiana skrattade.
Sen när vi skulle gå mot gaten så hör vi i högtalaren:
"Tatiana Fernandez och Hellena Holmgren sista anropet, flyget avgår snart."
Vi sprang emot gaten skrikandes och skrattandes av en typiskt-oss-känsla och man riktigt kände blickarna från de som väntade på flygplatsen och hur de skrattade åt hur vi bar oss åt.
Vi hann med planer (vi fick gå på utomhus på flygparkering nummer 4). Där hade alla suttit och väntat på oss...
På planet fick vi macka (äppelbröd med skinka, mango, sweet chili, mjukost och sallad), chokladkex, juice och thé. Varför har vi inte flygit tidigare?
Men till Götet kom vi!
Och till kursen i taxi!

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0