D-vitamin och bedövningssalva

Skitskön dag idag, mycket sol och härligt. Har suttit ute flera timmar och läst. När mamma och pappa kom hem från stan bakade jag årets första rabarberpaj. Jag gör grym smulpaj!
Dagen har varit toppen tills jag bestämde mig för att gå ut och gå för att få lite motion. När jag var redo att gå ut så trampade jag på getingen jag observerat på mitt sovrumsgolv bara 20 minuter innan. Självklar glömde jag att den var där och fy satan va ont det gjorde! Tredje gången i mitt liv en geting stack mig och andra gången jag blev stucken som resultat av att jag klev på en.

Ska försöka tjata på mamma så hon övningskör med mig innan middagen nu och så får jag hoppas att jag inte kliver på någon dum geting imorgon och att den dagen blir bättre därför. Och så önskar jag att John var här för jag vill kramas :( ! Dumma, kom hem nu.


och ja, jag är mycket medvetande om att djuret på bilden är en humla och ingen geting men det råkar vara så att det aldrig fallit mig in att ta kort på äckliga, stickiga och elaka djur.

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0