Kärlek

Skolan var inge speciell idag förutom att vi inte hade någon illustration och fick sluta 13.15. Jag åkte hem och väntade på John, vi låg och mös ett litet tag innan vi tog oss ner på stan. Han skulle till sin skiva (som jag inte får gå på) och jag skulle kolla på Bolandsmusikalen Urinetown, den var väldigt udda. Men väldigt underhållande! Sista chanserna att se den imorgon och på lördag, ta den chansen!

På väg hem i bussen satt en kvinna och pratade i telefon med någon som måste ha varit en nära vän som flyttat. Hon berättade hur tråkigt det var att åka buss utan henne och att hon så hemskt gärna skulle vilja hålla henne sällskap på fredag. Hon grät. Det var så gulligt sorgligt.
Bussen stannade till vid hållplatsen utanför people, John kom ut precis då och såg mig i bussen. Han vinkade glatt och såg sådär lagom full ut för att vara 21.10 på kvällen. Det var ju bra. Jag fick sms av Tattis som jag berättat om kvinnan för. Hon skrev "lätt att det kommer va vi om några år" och då slog det mig! Pang!
Om bara några månader så flyttar hon till London och jag kommer knappt se henne alls, en av mina allra bästa vänner. Hon som alltid får mig att skratta, även om jag är ledsen, hon som kan ta hand om mig och hon som är den enda jag känner att jag kan prata om vad som helst med. Hon som är min förebild på så många sätt. Jag kommer sakna henne så fruktansvärt jävla mycket!
Och då slog det mig igen. Pang!
Om John kommer in på den skolan han vill så flyttar han till Gotland efter sommaren. Då kommer jag knappt hinna/kunna träffa honom heller. Han som jag älskar, han som jag inte kan se mig själv utan, han som går mig på nerverna utan att göra mig sur på riktigt, han som alltid kan värma mig när jag är kall, han som jag älskar att somna vid och han som jag älskar att vakna upp bredvid. Jag har tänkt det förut, på hur otroligt ledsen jag kommer blir, fast även glad för att han kom in, men på det egoistiska sättet kommer jag vara ledsen. Och när det slog mig att båda de, två av de tre viktigaste personerna i mitt liv samtidigt kommer flytta från mig här i Uppsala om några månader. Herregud! Vad ska det bli av mig? Kommer jag klara mig? Jag ser inte fram emot tiden efter sommarlovet. Inte det minsta.
Jag älskar er och jag kommer sakna er till döds!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att du gav upp på mig då annars hade jag funnit där för dig.

2009-05-17 @ 19:18:08

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0