Vem väljer du?

I min kurslitteratur Gruppsykologi av Lars Svedberg
så står det här:

"Anta att det är dags att välja en ny stadschef. Nedan
finner du några uppgifter om de tre huvudkandidaterna.
Vem skulle du rösta på?

Kandidat A: Har arbetat med skrupelfria politiker och
rådgör ofta med sin astrologiska konosult. Han har två
älskarinnor och dricker åtta till tio Martini om dagen.

Kandidat B: Relegerades från sina studier vid två tillfällen
och har rökt opium under sina ungdomsår. Nu sover han alltid
mitt på dagen och varje kväll dricker han en halvflaska whiskey.

Kandidat C: Har fått tapperhetsmedalj i krig. Han är vegetarian,
röker inte, dricker bara någon enstaka öl och har inte varit otrogen.
"

Vem skulle du rösta på som stadschef utifrån dessa kunskaper?
Skulle du liksom jag självklart välja C?
Så här ligger det till...


... Kandidat A är Franklin D Roosvelt
Kandidat B är Winston Churchill
Kandidat C är Adolf Hitler.

Rätt intressant tycker jag.
Och rätt läskigt samtidigt

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0