Sömnlös

Vaknade halv åtta idag och kunde inte somna om.
Jag har fastnat helt och hållet i inredningstankar.
Har sökt en lägenhet i innerstan som jag aldrig
kommer att få i brist på ködagar, men mitt huvud
envisas om att möblera och färgsätta den. Så det
har jag gjort nu på morgonen. Ni ska få se hur jag
tänker.





Inget konstverk jag vet. Men såhär är det tänkt. I mitt huvud.
Såklart har jag tänkt ut möbler. (Här kan jag inte måla om och
tapetsera eftersom det är en hyresrätt). Sängen har vi redan.
Här har ni skrivborden, byråarna och förvaringen:



Vet inte om det syns ordentligt...
Garderobförvaringen utgörs av 4 billyhyllor och
två stänger över varandra som utgör hängyta för
klänningar och kavajer o.s.v.
Byråarna är två Malmbyråer med 4 lådor var.
Och varsitt skrivbord i valnöt.
Matsalsbord och stolar får lösa sig med tiden.

På ritningen kan ni iaf se gråa sträck, ska visa vad det är:
Över byrån - min spegel.
Över skrivborden - två posters från easy art:



Så klart i ram!
I köket så lutar det lite åt en tavelvägg med min
Marilyn Mansonposter, några teateraffischer, några
egentagna foton samt någon av dessa två:



Fantastiska eller hur?! Dessa kommer från etsy.com
I hallen finns även plats för min helfigursspegel.

Det "vågiga" framför förvaringen (garderober och ... förvaring)
är ett tyg, vet inte vad för sort än men gärna något i stil med:


(Detta är en tapet designad av Lisa Bengtsson)
Jag ska ha tapeten någon gång i mitt liv! <3

I vardagsrummet på någon vägg vill jag även ha
dessa fina walldecores från IKEA:


Vi bor ju faktiskt på en ö fylld av denna fantastiska blomma.

Den här lampan från ikea har jag gärna i köket vid matbordet:



Och så två lackhyllor i valnöt i rad över sängen som bokhyllor:


Och i fönstret i köket skulle jag länka ihop
plåthinkar, typ sådana här:


I en länk på fyra stycken som skulle hänga från taket.
I dessa skulle jag plantera typ basilika, smörgåskrasse,
rosmarin och lite andra örter som man kan använda i köket.

Tänkt sen att det står massa levande ljus i olika höjder
på byrån och matbordet och inger en sån där riktigt mysig känsla.

Det här är alltså anledningen varför jag inte kunnat sova inatt.
Skönt att bara få ur sig allt!

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0