Hallongrottor är svåra kakor

Igår gav jag mig an hallongrottor
Det gick... varierat.

Har aldrig bakat hallongrottor förut

och hade ingen aning om hur de skulle

bete sig. Att de skulle flyta ut så mycket

som de gjorde t.ex. Så första plåten såg

ut som skit, för alla kakor hade flytit ihop

med varandra. Så här såg de ut.

 

 

Andra plåten provade jag att ha färre kakor på.

De såg bättre ut, men ska jag göra på det sättet

nästa gång måste jag göra dem mindre från början.

 

 

Och sista plåten fick göras i formar. Men det

är så tråkigt med formformade kakor så det

ska jag nog inte göra igen. Tror jag....

 

 

Kakorna fick sedan hamna i min kakburk jag

fick av bästaste Linda i födelsedagspresent.

 

 

Och för er som undrar... De blev Jättegoda!


Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0