Midsommarhelgen

Nu har den längsta dagen på året passerat, midsommarafton. Jag spenderade denna dag med Sandra. Åkte och sov hos henne på torsdagen innan och på fredagsmorgonen åkte vi till Blidö (Blidö är en ö som ligger mellan Gräsö och Stockholm). 2 timmar bil fördrevs med 50/60-talsmusik och när vi var framme så var det fika.
Sandra och jag bestämmde oss för att göra midsommarkransar vilket ledde till en riktigt snygg midsommarstång med maskeringstejp som höll upp björkkvistarna. Middagen var riktigt god med massa olika kött och färskpotatis och sen medan det regnade åt vi jordgubbatr och glass inomhus. När regnet lagt sig spelade vi kubb med vedträn, precis som förr i tiden(?).

När alla andra sen gick för att lägga sig så tog jag och Sandra och rodde ut med gummijollen med matsäck och fiskespön och satt och fiskade på havet. Sandra fick en stor aborre, som vi släppte igen. Och när vi kom upp på land så gick vi och la oss till ljudet av vågorna.


Dagen därpå gick vi upp tidigt och åt frukost och lite sånt innan vi åke hemåt. Jag var hemma runt 16.00
Idag ska jag, Sandra och Tatiana gå på bio och se Sex and The City :D<3 Jag älskar den serien!


Sandra   Stuga, Blidö   Vatten, Blidö

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0