Praktikdag 5

Igår skulle jag på studiebesök klockan 14 på stockholmsön Stora Essingen. De på kontoret sa att jag fick åka dit med min mamma som skulle vara i Solna klockan 10, så det gjorde jag. Åkte in till centrum och satte mig på Waynes fram till klockan 13. Det var riktigt skönt, att bara få sitta och läsa, kolla på folk, dricka kaffe och äta lunch. Kändes bra. Sen åkte jag till stora Essingen, tunnelbana till Alvik och byte till tvärbana mot ön. Resan gick bra, att hitta på Essingen var värre men det lyckades. Det blev ett givande möte på en timme, sen åkte jag hem.

När jag vaknade idag och kollade ut genom fönstret i vardagsrummet var det första som kom ur min mun "herre gud, det ser skitkallt ut! Ser ut som om någon har lagt på ett blått lager i photoshop. Usch!". Och när jag kollade på termometern i fönstret stod den på -6 grader! MINUS SEX GRADER! Man behöver ju fan två händer till att visa hur mycket det är!

Nu sitter jag på kontoret, är det bra att en praktikent tänker "jag tar sovmorgon", dyker upp 09.15 och det visar sig att ingen är där och att den personen som kommer tidigast av personalen dyker upp klockan 10? Jag vet inte. Soft är det iaf, inga strikta regler. De skulle inte bry sig ifall jag dök upp vi lunch bara jag fick saker gjorda. Och jag måste bara tillägga att jag älskar min praktikplats, jag får göra jättemycket med jättefria händer och personalen är helt underbar, men det visste jag ju sen innan ;).


Kommentarer
Postat av: job

du vet att IOGT-NTO-rörelsens centrala kansli ligger på stora essingen va?

2008-11-21 @ 12:25:47
URL: http://jobjorn.se/

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0