Sicko

Har man pratat med mig på sista tiden kan man nog inte ha undgått att lägga märke till at jag dragit på mig en rätt så ordentlig förkylning. Jag stack hem tidigare i tisdags och var hemma igår och det resultarade i att det ligger en stor hög med snorpapper bredvid min säng som jag måste ta reda på imorgon...

Idag masade jag mig i alla fall till skolan eftersom jag tänkte att "jag ska ju bara sitta vid datorn hela dagen". Och oj vad jag satt vid datorn alltså. 08.35 - 16.20. Först Grafisk kommunikation där jag under dessa 4-5 h gjorde EN sak(!) och det var att frilägga och montera in en bild i InDesign.... Hallå?! Det gick typ på några få minuter efter att jag fått reda på hur man gör.. Sen satt jag och Moa och spelade Copter och Bubble shooter (tack och lov för beroendeframkallande spel)

Efter denna värdefulla tidsspendering så hade jag grafisk illustration, där fick jag göra klart min illustration till ordet 'stereo'. Uppgiften var nämligen att alla i klassen skulle skriva ett varsit ord som man kunde illustrara på något sätt genom att tänka vilken färg som passade till ordet och så vidare, t.ex. kärlek, glädje, sorg, ensamhet, ilska, förfäran... jag var den enda personen som fick ett jävla substantiv!! Och inte fan vill jag vara så okreativ att jag ritar en stereo så jag fick brainstorma förra gången och kom fram till att jag ska göra en bild inspirerad av 70-talet och disco eftersom det var under det färgfyllda årtiondet som stereon kom.. Jag blev faktiskt rätt nöjd, men blev som vanligt klar som en av de första så jag lekte runt i Illustrator lite.. sen fick jag skjuts hem och nu väntar jag på mat...

Ointressant inlägg? Ja, jag vet. Men jag gillar att klaga av mig på irriterande saker, som värdelösa lektioner som gk:n var idag t.ex. Och så påpekade Sara igår att jag inte uppdaterat på länge. så... ja... här...!

Kommentarer
Postat av: sara

härligt att du gör som jag säger ;) vill gärna se bilden du gjorde!

2008-09-18 @ 23:06:34
URL: http://s91.blogg.se/

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0