I brist på erfarenheter

Jag har sökt sommarjobb lite var stans i Uppsala. Bl.a. på en resturang i närheten av där jag bor. Jag fick svar av dem idag där det stod:
vad kul att du söker sommarjobb hos oss. Tyvärr saknar du en del erfarenhet vad gäller restaurang och har ingenting att erbjuda för stunden.
Klart jag inte har några erfarenheter av resturang när ingen ger mig chansen att skaffa dem! Hur ska man bete sig i detta samhälle för att komma någon vart egentligen?

Idag gick jag, ensam, och såg på teater. Det var tvåorna på Bolandskolan som hade föreställning. Alla var jätteduktiga, det var ett roligt manus och väldigt bra scen- och rekvisitalösningar. Jag gick därifrån med ett leende på läpparna. Jag skulle rekomendera de som kunde att gå på den om det inte var sista föreställningen idag.

Imorgon, om jag kommer ihåg, ska jag pallra mig iväg till skolsyster (åh vilken fruktan) och påpeka att min huvudvärk är kvar. Jag var nämligen hos henne för ett år sedan med samma bekymmer och det slutade med att hon bokat psykologtid till mig, fast det blev aldrig av. Så jag är inte så pepp...

Kommentarer
Postat av: job

SÅDAN ÄR KAPITALISMEN

2009-04-23 @ 01:54:25
URL: http://luftslott.org/

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0