påsklov

Äntligen, äntligen, äntligen har det blivit lov igen! Jag slutade klockan 12.20 för jag Sofia, Moa och Oskar drog ner till stan och mös istället för att kolla på kareoke- och guitar herotävlingen i skolan. Det hade varit kul att se det men, kan man så väljer man väl stadsparkens brygga i 15 grader och sol. Gud va skönt väder det var idag, nu är det vår, verkligen!

På vägen till bussen sen så såg jag ännu en del av IKEAS nya reklamkampanj, i onsdags såg jag folk som gick på styltor och hade deras "slogan" Nya IKEA nu tre gånger större på ryggen. Jättefyndigt tyckte jag. Idag såg jag en ny som sagt. I slutet av gågatan i stan, vid korsningen som går raka väge upp till stationen, efter forumgallerian, är det en vanlig reklampelare, men så har ikea förlängt den tre gånger! Den suger verkligen uppmärksamhet. Jag måste säga att det är en av de bästa reklamkampanjerna jag sett på länge!

Just nu sitter jag och har gjort min varannanveckliga ansiktspeeling, scrub, cleansing, fuktgivande mask och sen ansiktsvatten. Nu ska jag njuta av en kopp varm choklad (som sen kommer få mig att må dåligt, men det är tillräckligt gott för att stå ut med.) och så ska jag kolla på någon serie, har inte bestämt vilken än, sex and the city eller john doe blir det nog. Vi får se.

På metro.se så läste jag om hur man tankar anonymt genom att köpa en grej, vet egentligen inte exakt vad det är, som byter ens ip-adress så man inte kan bli hittad. Grundarna till pirate bay har en som heter Ipredator, den verkar bra och det kostar bara 50kr i månaden. Det är väldigt värt för att kunna ladda ner tycker jag! Läs mer om det själva.
http://www.metro.se/2009/04/01/77286/sa-tankar-du-anonymt/#

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0