Jag vill bli stor

Tittade precis på ett avsnitt av lyxfällan där ett par gick
15.000 kr back varje månad pga att deras 20 och 24 åriga
söner fortfarande bodde hemma utan att betala något alls.
Herregud. Den 24åriga grabben tjänade dessutom mest i
familjen. Jag blir så sur. Här sitter jag och längtar efter att
få ta hand om mitt eget liv, skaffa jobb och egen bostad.
Och där går de hemma och lever som om de fortfarande
gick i skolan när de har jobb.

Oj oj oj, va jag längtar efter sommaren. Skolan är slut.
Och jag ska skaffa sommarjobb här i Uppsala juni och juli
för att sen hitta ett fast jobb på Gotland och flytta ihop med
John i en egen hyresrätt och bråka om disk och kaffefilter.
Gud va otroligt skönt och kul det kommer bli att få ett "eget"
liv. Jag längtar otroligt mycket efter sommaren.

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0