Irritationsmoment!

Vad är det för fel på samhället?Läste i metro idag att det vait en 42 årig man som våldtagit en nioårig flicka som han satt barnvakt till två gånger med en dryg månad emellan övergreppen. Han skulle få ett vanligt straff för våldtäkt som var 2 år per våldtäkt, han skulle alltså få fyra år i fängelse för att ha förstört den lilla flickans liv, det är sjukt lite!
Sen kommer det fram att han suttit inne för grovt narkotikamissbruk mellan våldtäkterna (en dryg månad) och då sänker de straffet till två år! VA FAN?! Jag blir så sjukt irriterad!


På samhällskunskapen så kom nästa irritationsmoment. Vi skulle läsa artiklar som vanliga bloggare lagt ut på internet där de tyckte till om saker. Min grupp läste om att Vero moda (usch för den affären) hade sålt linnen och t-shirts med Sovjetunionens och kommunisternas symbol på utan att veta tänka på vad de betydde. Och man vet ju att det finns så sjukt mycket dumma bimbos som skulle kunna köpa de där tröjorna för att symbolen var snygg eller något och gå runt med en symbol på bröstet som står för koncentrationsläger. Jag blev jätteirriterad, självklart. Men ingen i min grupp eller av de flesta andra i klassen visste att det stod för vad det va! Hur är det med allmänbildning egentligen?!

GAAH!

Kommentarer
Postat av: job

jag har haft en tröja med hammaren och skäran på! jag saknar den lite. assnygga linnen ju!

2009-02-09 @ 21:01:49
URL: http://luftslott.org/
Postat av: job

just det, nu minns jag: du är höger! det förklarar det konstiga inlägget :P

2009-02-09 @ 21:02:23
URL: http://luftslott.org/
Postat av: Anonym

Kommunister som dödar judar... hur är det med allmänbildningen??

2009-02-10 @ 00:59:41

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0