Redo för medeltiden



Idag övningskörde jag till stan för att handla tyg som jag skulle sy min medeltidsklädnad av. Körningen gick sådär, jag gjorde några tabbar och orsakade kö vid ett trafikljus. Mamma hjälpte mig att hitta bjällror som jag tänkt ha runt fotleden också, bör nog stoppa in lite bomull i dem för de låter som fan och ingen kommer vilja gå med mig x). Så idag har jag mätt och sytt och svurit åt symaskinen. Med resultat i alla fall, den blev helt okej och jag är nöjd. Så om två veckor cirka ska jag plinga runt på Gotland och leka medeltidare :).

På lördag blir det färja dit och på måndag börjar repetitionerna till "In exspectatione mortis", teatern spelas sedan i Gotlands största ruin St:Karin på Stora Torget, hell yeah medeltidsrespekt på det !

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0