En helg hos norrmännen

I fredags tog jag tåget bort till Oslo och min morbror. Sex timmar planerat tåg blev till sju. Men det gjorde ingenting, var bara grymt uttråkad. Det första som hände mig när jag kom till Oslo, klädd i sönderslitna strumpbyxor, pappas gamla jeansjacka och rufsigt hår var att jag trog till mig en heroinlangare. Så trashig såg jag ut..

På lördagen så åkte vi och spelade minigolf i solen innan vi tog oss till bio deluxe (extra sköna fotöljer som gick att luta bak med ingående dricka och tilltugg). Varför har vi inte deluxebio i Sverige? Vi såg iaf Män som hatar kvinnor äntligen fick jag se den! Har velat det väldans länge. Den var väldigt rå och väldigt bra :D Precis som alla sagt.
På kvällen blev det grillning och eurovision med Råar. Och Johan har nu lovat mig att försöka fixa biljetter till finalen i Oslo nästa år, kommer bli skoj.

Söndagen gick egentligen bara ut på att ta oss ner till Karl Johan och kolla på sjuttonde majtåget. Massvis med folk i folkdräkt, även unga. Och massvis med flaggor självklart. Det var en skön stämning, kul att ha varit med om. Känns så konstigt att se 95% av alla som bor i en stad uppklädda till tänderna för att fira nationaldag, händer inte direkt i Sverige. Sen gick tåget hem 15.50.

 
 

 

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0