vissa dagar

Ibland kommer de, de där dagarna man har en massa saker att göra som verkar så tråkiga att man gör allt annat bara för att slippa. Idag har jag haft en sån dag. Jag borde ha städat, jobbat med mammas bokföring, läst svenskaboken, övningskört och gjort min bildläxa. Men inget kändes lockande idag.

Har gjort en massa annat, slösurfat, vikt papperssvalor, sytt en kjol, rotat i lådor efter nya saker, fikat med mamma och pappa ute i solen o.s.v. tack och lov har jag jobbat på bildläxan, jag suger på att måla seriösa bilder... Och det är vad jag antar att bildläraren vill ha, teckningar med perspektiv och skuggor. Nää, inge bra har det gått.

Idag är det en gnällig dag. Jag skulle behöva uppmuntran. Imorgon får jag träffa John en stund, och så tänkte jag kanske försöka mig på att baka cupcakes, det har jag alltid velat prova.

 

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0