Baka baka liten kaka





3dl strösocker
2st ägg
1krm salt
1,5tsk vaniljsocker
4msk kakao
1,5dl mjöl
100g smält smör

160 grader i 30-35min
mitten av ugnen



Idag efter skolan och efter den onödiga svängen på stan tog jag mig hem och ringde John. Har sällan något vettigt att säga till honom när jag ringer utan vill bara höra honom och på något sätt känna att han ändå är rätt nära. Skulle inte göra mig nåt ifall vi båda satt tysta i telefonen i flera minuter, skulle ändå känna att han var där.

Efter mitt onödiga men ändå så nödvändiga samtal med John så bakade jag kladdkaka. Jättegod! Första steget i mitt projektarbete. Tog fan 37 bilder på en kladdkaka...

Juste igår gick vår Toyota sönder... It's not so fantastic... Den gjorde det när jag höll på att övningsköra på Kungsängsleden och motorn började ryka när jag stod i korsningen med Dag. H och med rödljus. Hopplöst, var tvungen att köra in på en busshållplats så fick pappa komma och hämta oss och bilen.



Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0