Gotland

I torsdags vad halv tre lämnade jag färjan i Visby och tog mig upp till det fina blå huset som jag så många gånger tittat på vid ö&b. Där ligger reklambyrån Reklam och Bild annonsbyrå AB. Min intervju/presentation där gick jättera och de sa att de skulle höra  av sig nästa vecka.

Sen gick jag och träffade John <3. Fick nu se hur han bor för första gången. Det känns verkligen som hans rum i Hjälsta fast i flera olika rum.

I går, fredag, gick jag till Södertorg där reklambyrsån Oss ligger. Där sa det att Susanne från Bild och Reklam hade ringt och sagt att de två borde dela på de två månaderna med mig. Och hon hade tydligen gillat mig :D. Julia på Oss tittade genom min portfolio och utbrast att jag hade skitgrymma illustrationer och sa sedan att självklart hade jag nu praktikplats hos båda byråerna. "Välkommen in i den roligaste branchen som finns" sa hon. Skitnice!

Igår gick jag och John en promenad runt muren och idag har vi degat framför datorerna. Han spelar spel och jag tittar på Design: Simon&Tomas. Fast just nu bråkar programmet för mig...

Och så ska man nog tillägga att skolan på måndag kommer bli väldigt underhållande ;)

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0