Kiss i bassänger

Ska inleda med att säga att metro är bästa nyhetstidningen som finns enligt mig! Gratis och med fokus på de intressanta nyheterna!
Dagens metroreaktion kom från den här artikeln:

http://www.metro.se/2009/09/09/72529/kiss-i-bassangen-kan-orsaka-astma/


Jag har alltid vetat det! Bassänger är äckliga!
Ofta när jag berättar om min fobi för typ fyrishov är det många som ger mig konstiga blickar. Men det är ju så jävla snuskigt. Tänk alla barn som snorar och dreglar i vattnet, alla plåster som flyter omkring, fotsvamp, svett och kiss. De flesta tidningarna verkar ha skrivit om det här med kiss i bässängerna.

"Besökare som kissar och svettas bidrar till en ökad kvävehalt i vattnet. I åtta av de 18 bassängerna uppmättes kvävehalten till över två milligram per liter vatten. Tre bassänger hade över fem milligram."  - metro

"Förhöjda kvävehalter kan ge hosta och rinnande ögon. Är ventilationen dessutom dålig kan de ge upphov till astma hos den som inandas gaserna."  - metro

Så sjukt äckligt! Tänkt att få en kallsup. Jag ryser i hela kroppen av bara tanken..!
Varje gång jag har tvingats till en bassäng, som t.ex. när vi var tvugna att göra simtest på idrotten förra året, har jag alltid tänk "kan aids sprida sig i vatten?", "ååh, jag kommer få fotsvamp!" och tyvärr ibland "Fan, fan, FAN nu fick jag in vatten i munnen! Jag kommer dö."

Aldrig mer bassänger för mig!

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0