Visby - Göteborg - Visby



Idag var det premiärtur för året-runt-flyget mellan Visby och Göteborg.
OSS Reklambyrå har Gotlandsflyg som en av sina största kunder så vi skulle
såklart vara med! Jag åkte till frukosten på morgonen med Robin och Bettan.
Efter frukosten med uppträdande och tal så lämnade mina kollegor mig och jag
hoppade på planet tillsammans med bl.a. landshövdingen Cecilia.






Det var aslänge sen jag flög sist, det är så härligt. På planet serverades en ordentlig
räkmacka som jag bara orkade hälften av. Och flygresan tog bara en timme.





När vi kom fram till Göteborg hade de rullat ut röda mattan. Riktigt mäktigt att
stiga av ett plan och gå ut på röda mattan, man riktigt önskade att man hade haft
klackar och aftonklänning! Bredvid röda mattan stod några Go'a Gubbar och hälsade
oss välkomna till Göteborg. Det var bl.a. deras landshövding.

När vi kom in på flygplatsen så fick vi varsin påse med två whiskeyglas och så gick vi
vidare mot inceckningen tillbaka. Innaför den, vid gaten till flyget hem så skulle det hållas
mer tal, ges gåvor och knyta vänskapsband mellan komunerna. Det bjöds även på Champange
och snittar. Och(!) för att inte glömma, så fick alla vi från Visby varsitt Göteborgspass
så vi kan få massa fria inträden och rabatter nästa gång vi besöker Göteborg.







Sen, efter att alla fått blommor så åkte vi hem.
Det var en riktigt trevlig timme i Göteborg, staden på G!

Bilderna, som jag förstått, kommer synas i GT (Gotlandstidningen) och på Visby Airports hemsida.

Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0