Mantra

Mia Törnblom säger att man tror att man är mindre värd för att man ljugit om det för sig själv tills det blivit sant.

Därför ska man skriva ett personligt mantra som man ska repetera minst 3 gånger per dag medan man ser sig själv i ögonen. Även fast man inte tror på vad som står på lappen så ska man säga det och ljuga tills det blir sant.

Först tänkte jag "töntigt". Som att det ska vara svårt att säga några meningar till sig själv. Sen stod jag framför spegeln och skulle prova för första gången. Det gick inte. Det tog många djupa andetag innan jag hulkandes fick fram meningarna. Att det kunde vara så svårt. Jag längtar till den dag jag tror på orden.


Kommentarer

Lämna en åsikt

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser den)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0